Een babypilea voor de klas

Op de info-avond hoorde ik de kleuterjuf vertellen dat alle kindjes aan bod kwamen om verschillende taakjes uit te voeren. Eén van die taakjes was het water geven van de plantjes. Er stond echter nog maar 1 plantje in de klas.

Met een pilea die veel baby'tjes heeft en een hoop stofjes op de stapel, besloot ik de klas te voorzien van nog een plantje.

Ik haalde de babypilea voorzichtig bij zijn mama weg en stopte hem in een groot blik NAN, zo moet de plant niet snel verpot worden (en wordt het blik gerecycleerd).


In mijn stoffenstash vond ik kleurige kleuterproof stofjes en maakte een plantenmandje.
Ik tekende de cirkel van het blik over op de stof en knipte deze iets groter uit. Met de lintmeter keek ik na hoe lang mijn stof moest zijn om rond het blik te doen. De hoogte werd gebaseerd op de hoogte van het blik + een aantal cm's zodat ik een omslag kon maken. 


Ik streek stevig vlieseline op het dunste stuk katoen. 


Ik naaide eerst 2 aparte mandjes die ik dan in elkaar stak en bovenaan aan elkaar naaide. Aangezien mijn versteviging redelijk hard is, durfde ik niet te werken met een keergat, maar stikte ik de bovenrand nadat ik nauwkeurig de naden naar binnen had geplooid en vastgezet. 


Dan rest enkel nog het bovenste deel om te slaan naar wens en het omkeerbaar plantenzakje is gemaakt!




Patroon: zelf uitgetekend
Stof: canvas gele strepen en katoen blauw met hartjes, stash

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

Mijn eerste patroontest