Skirtalert!

Welke naaister heeft er nu nog nooit gedacht: ik zou een rimpelrok willen maken, maar die afmetingen... Isabel van Bel'etoile heeft een oplossing voor dat probleem! Een gratis pdf-patroon en een aparte lijst met alle afmetingen die je nodig hebt.

Zo kan je van maat 80 tot 164 een mini, midi en maxirok maken, met elastiek of aangeknipte tailleband.

Ik mocht het nieuwe patroon meetesten (dank u, Isabel!) en maakte op basis van de tailleomtrek van Liv een maxirok maat 80, verlengd naar 98. Alle afmetingen klopten voor ons. Door de vele rimpels staat de rok mooi bol en dat vinden wij fijn! Liv zwierde rond en zei dat het een prinsessenrok was.


Zin om stil te staan en te poseren had ze echter niet. Mijn kleuter heeft nood aan vakantie.


Ik had voor de relaese nog tijd voor een minirok en maakte direct een volledige feestoutfit. Ik verlengde de aangeknipte tailleband en naaide zowel op 1,5 als op 4 cm zodat er bovenaan een paperbageffectje ontstond.





Patroon, gratis: skirtalert, Bel'etoile.
Stofjes: the usual stash
Patroon sweater: vesper, Bel'etoile
Stof: See You at Six
Patroon gouden shirt: Fons&Sien, wisj
Stof: een overschotje van een vroegere creatie

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

BLOGTOUR bobbieshort