Jumpsuitmadness


Ik zag hem voor het eerst voorbijkomen bij Noortjeprullemie, de zelf samengestelde jumpsuit. Fantastisch idee vond ik! Maar er gingen maanden voorbij alvorens ik er zelf aan begon. Een idee moet rijpen, stofkeuze, patroonkeuze, en vooral, het afwegen van de pro's en contra's. Want mijn 'baby' is 2,5 jaar, hoe praktisch is een jumpsuit dan eigenlijk?

Contra: pamper, zindelijkheidstraining.
Pro: schattigheid in het kwadraat, speelgemak.

Die schattigheid in het kwadraat heeft me over de streep getrokken (en de motiverende woorden van Deborah, instagram, in een naaigerelateerde Facebookgroep).
Ik wist al langer precies in welke stof ik de jumpsuit wou maken, maar ik begon met een testversie in een grijze french terry die ik opleukte met een strijkapplicatie.

Ik nam het fonsshirt van wensje_sofie als basis en knipte het voorpand middendoor om te kunnen voorzien van een knoopsluiting omwille van het aantrekgemak. Ik voegde onafgewerkte kapmouwtjes toe voor nog meer schattigheid.
Als broekje gebruikte ik de playpants, die ik in 1 stuk knipte zodat er geen naad tussen de beentjes komt.
Om het geheel samen te voegen baseerde ik me op deze uitleg.

Voor beweeg- en springgemak kreeg ik alvast een 10/10!






Tijd om met mijn stof van keuze te werken! Een stofje dat ik ooit van iemand overkocht, beetje retro naar mijn mening. Omdat de eerste versie nipt was, nam ik nu een maat groter voor het bovenstuk. Ik werkte hals, mouwen en beentjes af in boordstof. Dankzij mijn nieuwe tang had ik zelfs met de kamsnaps geen gevecht :-).







Ik ben helemaal overtuigd van het concept 'jumpsuit voor peuters/kleuters' nu en er zullen er hier waarschijnlijk nog veel van volgen. Ik vind het zalig als iets helemaal uitdraait zoals ik het voor ogen had. 

Laat gerust een opmerking achter! 

x

- Pascale -


Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

BLOGTOUR bobbieshort