Cadeautjestijd


Ik heb hier vroeger reeds toegegeven dat ik er eentje ben van de 'last-minute'. Het idee van een toilettasje voor de juffen van Liv zat al lang in mijn hoofd, maar er aan beginnen was blijkbaar iets anders :-). Het einde van het schooljaar kwam steeds dichterbij. Ik stelde het uit omdat ik dacht dat het moeilijk ging zijn, tot ik op deze uitleg stootte. Op de voorlaatste dag begon ik aan nummertje 1.  

Mijn eerste tasje maakte ik in washable paper, misschien niet direct ideaal om mee te starten. Het keren vond ik wat moeilijk door de stugheid van het materiaal. Toen het af was, begon een discussie onder de huisgenoten of de juffen wel gingen weten dat het de bedoeling was dat het zo verkreukeld was... daar ging mijn trots ;-). Maar geen nood, de grootste tiener in huis wou haar wel 'opofferen' en voor dit toiletzakje zorgen. Er kwam een vaag vermoeden bij me op dat de discussie opgestart was met dit als doel. 


Eerder had ze me al een geldbeugeltje afhandig gemaakt die ik maakte uit een Lotte Martens DIY pakket. 


3 extra toilettasjes kreeg ik niet meer uit mijn rol washable paper. Gelukkig kan ik altijd terugvallen op mijn 'bescheiden' stash. Daar vond ik dit kunstleer in goudkleur. Ik maakte 3 zakjes en versierde ze met zwarte driehoekjes. Ik had op een stukje rest flex proberen strijken, maar haalde steeds de goudkleurige bovenlaag mee weg. Ik werkte hier dus met vinyl die ik heel eventjes verwarmde om beter te plakken. Nog een kleine boodschap eraan en klaar was kees!





En terwijl ik toch bezig was, maakte ik nog 2 toilettasjes in gecoat katoen. Een wel heel laat communiecadeautje, maar beter laat dan nooit? Deze maakte ik in een uurtje af, bijna met mijn ogen dicht, het voordeel van bandwerk. 




Patroon: Handmade Mieke
Gecoat katoen en washable paper: Stof op Zolder
Kunstleer: Driessen Stoffen

Bedankt om te komen lezen!

- Pascale -

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

BLOGTOUR bobbieshort