Mare tot de derde

Wat een leuk begin van het nieuwe jaar in blogland! Spoetniksels bood ons een gratis patroon aan, de Mare sweater.

Ondertussen zijn er al een paar varianten van onder mijn machine gerold. Want dit patroon is echt wel veelzijdig.

Dochterlief draagt 's nachts de Mare sweater gecombineerd met deze legging als pyjama in een lieflijk zachtroze tricot met walvisjes.


Op mijn modelletje geeft dit volgend resultaat (ik zal blij zijn als ze écht kan poseren...of misschien niet, 't gaat zo al snel genoeg 😊).


Overdag heeft ze een variant in een ietwat dikker tricot met dandelions. Het stofje vond ik bij Pieke Wieke.


En ook het Mare jurkje mocht niet ontbreken in haar collectie. De stof met cactusjes van bij Stoffen Van Leuven deed me denken aan een zalige tijd in Lanzarotte, de eerste reis met het Lief.


En waarschijnlijk zal dit de laatste Mare geweest zijn aangezien ze stilletjesaan naar een maatje 92 gaat. Dit patroontje zit echt snel in elkaar. Ik hou ervan hoe de hals mooi kan aansluiten door de drukknoopjes. Een aanrader!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

Mijn eerste patroontest