Zin in rokjes

Daar was eindelijk de lang verwachte zon. Tijd voor rokjes!

Onder het motto 'less is more' naaide ik er 3 in elkaar. Eenvoudige stofjes, eenvoudige rimpelrokjes. Maar oh zo guitig ☺.

Voor het rokje met de blauwe streepjes creëerde ik een speels effect door de stof een kwartslag te draaien om de zakken te maken. De naden van de zakken zitten in de zijnaad en onderaan in de zoom. Dit idee haalde ik op Pinterest.


Het roze ruitjesstofje kreeg een retrolook door middel van afgeronde zakjes met paspelband (een eerste poging, dit kan wat beter vind ik).


Voor het rokje met de groene ruitjes probeerde ik voor de eerste keer zakjes in de zijnaad. Na wat opzoekingswerk en deze duidelijke tutorial viel ook dit wel mee.


Dochterlief is weer voorzien. Laat de zomer maar komen!






Patroon rokjes: rimpelrokjes met eigen toets
Gestreept en roze katoen: Art Gallery Fabrics
Groene katoen: Mon Depot



Reacties

  1. Hihi, Pinterest of Smospotten&Snoesjes. Ik ben blij dat ik je kon inspireren! https://smospottenensnoesjes.blogspot.be/2017/04/ellas-rokjes.html

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

Mijn eerste patroontest