Verliefd op Tijs

Ik ben helemaal verliefd op Tijs... de salopet dan welteverstaan. Een gratis patroon vanop deze blog. Ik had de lancering via Facebook voorbij zien komen en was onmiddelijk helemaal verkocht.

Spijtig genoeg gaat het patroon maar tot maat 80. Maar ik wou toch een poging wagen voor mijn 18 maandertje.

Ik dacht onmiddelijk aan een restje stof van mijn Aster trui. Restje zeg ik... het was een grote rest, zo'n 90 cm over de volledige breedte met nog wat extra's. Dat komt omdat ik nooit afmetingen bij heb. Toen ik op het stoffencircus de stof zag liggen, riep deze om een Aster. En aangezien ik heel slecht ben in schatten - tijdsduur, centimeters, afstand,... - kocht ik 2 volle meters.

Maar ik wijk af, bottom line, ik had dus genoeg stof over. Het zakje liet ik achterwege en ik maakte voor- en achterpand in 1 deel. Ook de knoopjes aan de beentjes liet ik weg. De uitleg bij het patroon leest als een trein en in een mum van tijd zat de salopet in elkaar. Omdat ik het borstvlak toch iets te eentonig vond, maakte ik een papieren vliegertje met flex en streek dat erop.



Toen ik de foto's nam vreesde ik reeds dat dit toch te klein ging zijn. Ik was dus benieuwd naar de passessie na dochters namiddagslaapje. Deze keer had ik het wel goed ingeschat, iets te nipt rond haar lijfje en de beentjes te kort.


Dus ging ik opnieuw aan het werk. Met wat passen en schuiven kreeg ik uit dezelfde stof een zomerversie. De bretellen maakte ik langer, het lijfje breder en de beentjes dus korter. Deze zomerversie kreeg een ananasapplicatie opgestreken.



Helemaal klaar voor de zon!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

BLOGTOUR bobbieshort