We startten 2018 met een test, en een beetje goede voornemens

Isabel van Bel'Etoile had ons al een paar keer gretig gemaakt met een creatie van een eigen patroon, de vespersweater. Toen ik op haar verhaallijn zag dat ze testers zocht om dit patroon goed te kunnen uitwerken, twijfelde ik geen seconde. Er was een strakke deadline, maar met dit patroon was dit geen enkel probleem. Ik koos er oorspronkelijk voor om de sweater te testen, maar ik had zelfs nog tijd voor de vesperdress.

Het gratis (!) patroon voor jurk en sweater zijn oversized, en echt heel leuk met schattige pofmouwtjes. Je vindt ze hier in de maten 2 tot en met 10 jaar.

Ik laat verder de foto's voor zich spreken:







Voor 2018 maakte ik mezelf een paar goede voornemens, ik schrijf ze hier neer, zwart op wit, dan kan ik later geen excuus meer zoeken:

- ik moet eindelijk mijn ritsenangst overwinnen! De Tinny en de Laure liggen al even te wachten. Ik maakte reeds een jurkje met een rits, maar was er niet tevreden over. Dus al die projectjes worden op de lange baan geschoven. 

- ik moet al mijn projecten afwerken, en degelijk afwerken; soms vind ik mezelf iets te snel tevreden (al zeggen de huisgenoten dat ik dit moet vertalen in: je bent te perfectionistisch). Maar toch liggen hier een paar UFO's die niet veel tijd meer vragen, maar waar ik echt niet aan toe kom. Het grootste UFO is wel de Moiano jas. Patroon en winterstof liggen klaar in maatje 92... straks is de winter voorbij.

- reminder aan mezelf: je hebt nog 2 tienerdochters. En hoewel - dat zullen ze zelf wel toegeven - ze in het begin van mijn naaipassie geen interesse hadden in eigen stuks, staan er nu toch een paar dingen op de verlanglijst. En hebben ze ontdekt dat naaien ook inhoudt 'Retouches!' ;-)

- en misschien moet ik wat minder moeten :-)

Pascale

Reacties

  1. Dankjewel Pascale, je was een geweldig tester!
    Succes met je goeie voornemens!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

Mijn eerste patroontest