Lena Lena, ik zie je graag... (geïnspireerd door De Kreuners)

De Lenadress! Een gratis patroontje dat snel in elkaar zit. Ik versta niet dat ik er niet eerder over blogde. Ik heb er namelijk al 3 gemaakt.

Toen ik eind januari op de blog van Sofie een voorsmaakje zag van de Lena dress was ik direct verkocht. Ik wachtte vol ongeduld.

De dag dat het patroon uitkwam, lag het 's avonds al geprint en geknipt klaar.

Bij mijn eerste versie gebruikte ik paspelband in het ruggedeelte om het wit/zwarte stofje wat te breken. In al mijn enthousiasme maakte ik de plooi wel averechts. Dat zag ik pas bij het nemen van de foto's.


Er moest dus nog een versie volgen met de juiste plooi. Daarvoor zocht ik in mijn stash een legerprintje uit. Stoer en meisjesachtig. Het zakje heb ik er ondertussen terug afgehaald, dat vond ik toch niet zo geslaagd.


Als 3e jurk had ik eentje met lange mouwen en een flamingo-applicatie in gedachten. En als het in mijn gedachten zit, wil ik snel het resultaat zien. Met als gevolg...de plooi weer averechts. De streepjesstof die ik gebruikte draaide ik verticaal voor het bovenste rugstuk.


Alle stofjes komen uit mijn voorraad, waardoor ik een lange tong kan uitsteken naar het Lief. Hij plaagt me telkens er een nieuw stofje binnenkomt. Hiermee heb ik weer bewezen dat elk aangekocht stofje ooit een bestemming krijgt 😉.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

Mijn eerste patroontest